Şalpazarı Belediye Başkanı Refik Kurukız, ilçede yapılan çalışmalarla ilgili bilgi paylaşırken dere kenarına yapılan Millet Bahçesi’nin derenin ıslah edilerek yapıldığını açıkladı. Millet Bahçesi’nin hemen bitişiğinde yer alan ormanlık alana ise 10 tane bungalov ekleyeceklerini, bu işlemi de ağaç kesmeden yapacaklarını söyledi.

MİLLET BAHÇESİNE 10 TANE BUNGALOV GELİYOR

İlçe merkezine yakın bir noktada yer alan sosyal alan ile ilgili Başkan Kurukız, “Millet Bahçesi Şalpazarı’nın 6. kilometresinde Acısu, Sis Dağı, Kadırga turizm yaylalarının geçiş güzergâhında ilçenin nefes alma yeri olarak hayata geçirildi. At çiftliğimiz, kafemiz, spor alanları ve kamelyalarımız var. İkinci etabında bungalovlar, restoranımız olacak. Tam yaşam merkezine dönüştüreceğiz. İlçemizde arazi sıkıntısından dolayı yapılan mekan. Güzel geri dönüşler alıyoruz. Beşikdüzü, Vakfıkebir gibi bölgelerden de ilgi görüyor. İkinci etabına başladık. Orman alanı içerisinde 10 tane bungalov planlandı. Ağaçları kesmeden aralara yerleştirip, patikalarla ulaşım sağlanacak. Hemen önünde restoran bölümümüz var. Toplantı yapılabilecek bir mekan şeklinde.. Burada tarihi köprü var. Restorasyonunu yapıyoruz. Projemizi hazırladık. Finansmanını yapıyoruz. Bu sene ihalesini yapar gelecek yıl başlarız.” dedi.

SOKAK SAĞLIKLAŞTIRMASI

Sokak sağlıklaştırması yaptıklarını kaydeden Kurukız, “Oğuzların 24 kolundan Çebni boyu, geleneklerini göreneklerini yaşatmış kıymetli bir ilçe. Şalparazı merkezinde Sokak Sağlıklaştırması kapsamında 4. etabımızı tamamlamak üzereyiz. Altyapısı tamamlanmış, ışıl ışıl bir ilçe halinde. 5. etaba başlamak üzereyiz. Millet Bahçemizin üzerindeki vatandaşların binaları, yukarı doğru vadi üzerindeki Acısu, Şıhkıran gibi sokak sağlıklaştırması kapsamında cepheleri de giydirerek tek tip proje aşaması içerisindeyiz.” ifadelerini kullandı.

50 DÖNÜMLÜK ARAZİYE SANAYİ SİTESİ

“TOKİ konutlarının 1.etabını bitirdik, 2. etabı için çalışıyoruz. Yerimizi hazırladık. Sanayi sitesi üzerinde yoğunlaştık. 50 dönümlük imarımızı tamamladık. Yatırım adası şeklinde planlamamızı oluşturduk. Perşembe günü de tüm esnaflarımızın taleplerini alarak bayram sonrasında projemize son şeklini vererek ilgili bakanlığımıza müracaatımızı yapacağız. Şalpazarı’nda son yıllarda tekstilde ilerleme kaydedildi. Şapka sektörü burada hayat buldu. 600-700 kişi bundan ekmek yiyor. 7-8 firma yatırım yaptılar. Atölyeler var. Üretim yapabilme, destek alabilme ve hijyenik şartlarda hizmet verebilme uğraşısı içerisindeyiz. 1,5 yıllık çalışmamızın sonuna doğru geldik.”

CAMİYE SIFIR BİNALAR YIKILACAK

“Yine 2 tane camimiz var. Bu camilerimizin çevrelerindeki binaları yıkarak camilerimizi özgürleştireceğiz. Camilere sıfır binalar yapılmış. Zamanında çarpık yapılaşmanın ürünlerini ortadan kaldırmaya çalışıyoruz. Birinin finansmanını oluşturduk. Hak sahipleri ile görüşmemizi yaptık. Bir iki ay içerisinde yıkım çalışmasına başlıyoruz. Hem meydan düzenlemesi hem de dini tesislerimizin önünü açmış olacağız.”

DERE ÜZERİNDEKİ BİNALARIN YIKIMI..

“Ada bazlı kentsel dönüşüm çalışmamız var. Kent meydanına müsaade edecek alan üzerinde çalışmamız var. Dere yolu üzerinde çevre yolu geçti. İlçeden çevre yoluna çıkışta dere üzerindeki binaların temizlenerek hem ilçe içini rahatlatıp hem de çevre yoluna bağlanan ilçe merkezini standart bir yol haline getireceğiz.”

İLÇENİN STADYUMU YOK

Vatandaş çay ücretinden şikâyet etti  2028 seçimlerine işaret etti Vatandaş çay ücretinden şikâyet etti 2028 seçimlerine işaret etti

“Turizm bazlı çalışmalarımız da var. Acısu, Şıhkıran ve belli başlı yaylalarımız içinde çalışmalarımız var. Turizmden mutlaka pay almamız lazım. Turizmin önünü açarken de doğayı korumamız var. Yasaların bize verdiği imkanlar ölçüsünde yatırımcıları davet edeceğiz. İlçede stadyumumuz yok. Futbol takımımız var 1. amatör kümede. Voleybol takımımız var 2. ligde. Rahatlıkla hizmet alabilecekleri stadyum çalışmamız var. Bunda da sona geldik.”