Trabzon Valiliği bünyesinde hizmet veren Başbakanlık İletişim Merkezi’ne (BİMER) 2013 yılında 850 kişi başvuruda bulunurken bunlardan yarısından fazlasını işsizler oluşturdu.<br /> 2012 yılında 723 başvuru olurken bu rakamın 2013 yılında arttığı gözlendi.<br /> <br /> Başvurular genellikle Türkiye İş Kurumu İl Müdürlüğüne, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına, İl Özel İdaresi Genel Sekreterliği, Karayolları 10 Bölge Müdürlüğü, Kamu Hastaneler Birliği ve Çoruha yönlendirildiği belirtildi.<br /> <br /> 2013 yılındaki başvuruların 450 kadarını işsizler oluştururken, işten çıkarılma, maaşını alamama, hastanelerde uygulanan bir takım prosedürler, yol sorunu, sık sık elektrik kesintisi gibi şikayetler oluşturduğu gözlendi.<br /> <br /> Vatandaşlardan bazıları gıda ve para yardımı gibi taleplerde bulunduğu belirtilirken çok az sayıda okullarda kayıt parası alındığı yönünde de şikayetlerde bulunulduğu dikkat çekti.<br /> <br /> Öte yandan talepler, genellikle dilekçe, telefon, mail ortamında alınırken 2013 yılında Türkiye genelinde BİMER’e başvuru sayısı 1 buçuk milyona yakın olduğu öğrenildi.