İYİ Parti Trabzon Milletvekili Yavuz Aydın, Trabzon’da Hizmet Veren Nüfus ve Vatandaşlık Çağrı Merkezi’nin kapatılması hakkında İçişleri Bakanı Sayın Ali YERLİKAYA’ya cevaplaması istemiyle soru önergesi verdi.

Bu Yapılan Trabzon’a Kaçıncı İhanet?

İYİ Parti Trabzon Milletvekili Yavuz Aydın, çağrı merkezinin kapatılmasını meclis gündemine taşıdı. Ülkemizde yaşanan sorunların başında gelen işsizlik, birçok vatandaşımızı derinden etkilemektedir diyen Aydın, Trabzon şehri de yeterli istihdam alanlarının yaratılmaması ve halihazırda var olan istihdam alanlarının kapatılmasıyla karşı karşıya kalmaktadır. 350 kişinin çalıştığı Nüfus ve Vatandaşlık Çağrı Merkezi’nin kapatılmasına yönelik girişimler, şehrimiz için çok büyük bir kayıp olacaktır.

İşsizlik Sorununa Çözüm Bulmak Yerine Köstek Oldular

2024 Mahalli İdareler seçimlerinden hemen sonra gündeme getirilen kapatma konusu, sadece çalışanları değil birçok vatandaşımızı derinden etkileyeceğini belirten Aydın, sadece istihdam kapısı olarak değil, hemşehrilerimizin işlerini kolaylaştıran bir sektör olan çağrı merkezinin kapatılması, yaşanması muhtemel birçok sorunu beraberinde getirecektir. İşsizlik sorununu çözmek yerine var olan istihdam kapılarını kapatmak akıl ve mantığa aykırıdır.

Bakanlık Çekişmelerinin Ceremesini Trabzonlu Hemşehrilerimiz Çekemez

Dönemin İçişleri Bakanı Sayın Süleyman Soylu zamanında kurulan çağrı merkezi neden bugün kapatılmak isteniyor şeklinde soran Aydın, Trabzon’da bir siyasi çekişme mi yaşanmaktadır? Bu durum, gelişmesi beklenen şehrimiz Trabzon’a gereksiz bir zaman kaybı yaratacaktır şeklinde belirtti.

TTB Meclis Başkanı Özer’den 19 Mayıs Mesajı TTB Meclis Başkanı Özer’den 19 Mayıs Mesajı

Önergede 8 Soru Bulunmaktadır. 

   1.       Trabzon’da hizmet veren Nüfus ve Vatandaşlık Çağrı Merkezi neden

kapatılmak istenmektedir?

2.  Çağrı merkezinin kapatılmasıyla ne amaçlanmaktadır? Kapatıldıktan sonra

oluşan hizmet aksaklıklarını hangi çalışma ve hizmet kollarıyla

gidereceksiniz?

    3.Kapatma konusu neden 2024 Mahalli İdareler seçimlerinden hemen sonra

gündeme getirilmiştir? Vatandaşlarımızı mağdur edeceği açıkça ortada olan bu

konu, oy kaygısı yüzünden mi sonraya ertelenmiştir?

4.İşsiz kalma sorunuyla karşı karşıya kalacak olan 350 kişi için yeni istihdam

alanları açmayı düşünüyor musunuz? Çağrı merkezinin çalışanlarının ve

ailelerinin geçimlerini sürdürebilmeleri için hangi önlemleri aldınız?

5.Çağrı merkezinin kapatılacak kadar gereksiz ve masraflı olduğu

düşünülüyorsa neden daha önceleri böyle bir hizmet kurulması kararlaştırıldı?

6.Trabzon’a yapılması planlanan birçok projenin başka şehirlere kaydırılmasının

veya tamamen ortadan kaldırılmasının nedeni nedir? Siyasi anlaşmazlıklarla

bölgecilik mi yapılmak istenmektedir?

7.Trabzon’da istihdam ve iş sahası kurulmasında büyük zorluklar yaşanırken,

var olan istihdam alanını yok ederek bu duruma bir yenisini mi eklenmek

istenmektedir? Bu durumun sebepleri nelerdir?

8.Dönemin İçişleri Bakanı Süleyman Soylu zamanında kurulan Çağrı

merkezinin, Ak Parti’nin kendi içerisindeki bakanlık çatışmasının sonucu

olarak mı kapatılmak istenmektedir? Bu durumun vebalini Trabzonlu

hemşehrilerimiz mi ödeyecektir?

Editör: Sonnur Örnek