TTSO, bölge ticaret ve sanayi odaları ile yapacağı toplantıda Samsun-Sarp demir yolu için görüş birliğine varmak istiyor.

SAMSUN-SARP’TA BİRLİK ARANIYOR

Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası, bölgenin ticaret hacmini artıracak Samsun-Sarp Demiryolu için bölge odaları bir araya gelerek görüş alışverişinde bulunacak. TTSO Başkanı Erkut Çelebi, son zamanlarda ön plana çıkan Erzurum-Rize İyidere demiryolunun ardından harekete geçerek Samsun-Sarp Demiryolunda görüş birliği yapmak için bölge odaları ile bir araya geliyor.

Samsun Sarp’ta (2)

BÖLGE BİRLİK OLURSA BAKANLIK HAREKETE GEÇER

Bölge nüfusunun en yoğun olduğu kıyı kesiminden geçecek demiryolunun daha rantabl olduğunu kaydeden TTSO Başkanı Erkut Çelebi, “Bölge odaları ile bugün bir araya geleceğiz. Samsun-Sarp Demiryolu için gerçek görüşlerini almak istiyoruz. Bu daha başlangıç. Ortak bir karara varabilirsek bu konuda bakanlıkla iletişime geçeceğiz. Bize göre bölgenin en ihtiyacı olan demiryolu Samsun-Sarp’tır. Son zamanlarda Rize İyidere ön plana çıktı. Ancak nüfusun yüzde 90’ı neredeyse kıyı kesimdedir. Samsun, demiryoluna sahip olduğu için rahat davranıyorlar. Herkes kendi şehrinden geçsin istiyor ancak birlik olabilirsek kazanırız. Biz Trabzon’un merkez olduğu Samsun-Sarp demiryolundan yanayız.” ifadelerini kullandı.

SAMSUN-SARP DEMİYOLU İLE BİR KUŞAK BİR YOL’DA YER ALMAMIZ LAZIM

Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği (DKİB) Başkan Vekili Ahmet Hamdi Gürdoğan, “Asya’ya baktığımızda yük taşımacılığı büyük oranda demiryolu ile yapılıyor. Dünyada yeni Bir Kuşak Bir Yol projesi diye bir olay var. Hollanda’dan Rusya’nın Hazar Denizi üstünden demiryolu başladı. Türkiye olarak Bir Kuşak Bir Yol’da her şeyden önce yerimizi almamız lazım. Süveyş Kanalı’nda yaşananlar Türkiye’nin lojistik üstünlüğünü artırıyor. Gerek Türk cumhuriyetleri gerekse uzak doğu ile olan bağlantımızda mevcut tren yoluna acilen entegre olmamız gerekir.

TÜRKİYE’DE TAŞIMA ORANI DÜŞÜK

Türkiye’de trenle yük taşıma oranı yüzde 4,4. Çok düşük bir rakam. Dünyada özellikle Avrupa ve ABD’nin yeniden odak noktası haline gelmemizin en önemli yolu demiryolu bağlantısıdır. Bununla beraber Türkiye’deki limanlar lojistik üs mahiyetine bürünecektir. Çin’in Honkong modelini tüm ülkeye uyguladığı gibi Türkiye de limanları derin deşarj limanlarına çevirmek durumunda kalacağız. Limanlarımıza gelecek büyük tonajlı gemilerin yüklerini Uzak Doğu, Türk cumhuriyetleri, Rusya cumhuriyetinin her yerine taşıyabileceğiz. Aynı zamanda lojistik maliyetlerin dörtte bir oranında düştüğünü göreceğiz. Bugün İspanya, Almanya, Fransa ve İngiltere’de lojistik merkezler var. Bu lojistik merkezler neden Türkiye’de olmasın. Bu istihdama ve üretime katkı sağlayacak. Türkiye gerekirse dış finans kaynaklarıyla bunu yapması lazım.

Murzioğlu: “Girişimcilik destekleri 2 milyon TL’ye çıktı” Murzioğlu: “Girişimcilik destekleri 2 milyon TL’ye çıktı”

Samsun Sarp’ta (1)

MEVCUT TREN YOLUNA ENTEGRE ETMELİYİZ

Rusya; Çin, Batum, Tiflis demiryolunun yanında Romanya’ya ulaşmak için Anakliya’daki limanı yapmaya çalışıyor. Karadeniz’in hırçın dalgaları nedeniyle büyük tonajlı gemilerin çalışamaması bizim için avantaj sağlıyor. Bu avantajı lehimize çevirmek için acil Samsun-Sarp Demiryolu’nu mevcut demiryolları ile entegre etmemiz Bir Kuşak Bir Yol projesinde yerimizi almamız lazım.” açıklamalarında bulundu.

Muhabir: Rabia MOLLAOĞLU