Ülkemiz 21. yüzyıl becerilerini öğrencilere kazandırma amacı doğrultusunda öğretmenlere yönelik mesleki eğitimde dijital dönüşüm atağı başlatmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı; bu kapsamda aralarında Google, Cisco, Microsoft, Autodesk, Oracle gibi uluslararası şirketlerle teknoloji üreten nesiller yetiştirmek için bir dizi iş birliği anlaşmaları yapmıştır.

21. yüzyıl becerileri arasında gösterilen algoritmik düşünme becerisi, bir işlemi tamamlamak veya bir problemi çözmek için oluşturulan sistematik ve ayrıntılı işlemler bütünüdür. Bu beceriyi kazandıracak öğretmenlerin yetkinliklerinin artırılması gerekmektedir. Milli eğitimimize okul öncesinden yükseköğretime kadar algoritmik düşünce becerisi kazandırılabilir.

Öğretmenlerimiz, eğitimlerini online ve yüz yüze olmak üzere 30 - 80 saat arasında değişen programlar şeklinde alabileceklerdir. Bu eğitimler önce bilişim ve tasarım öğretmenlerine, sonrasında da tüm öğretmenlere verilmelidir.

Google ile algoritmik bilgi işlemsel düşünme, otomasyon, robotik, algoritma süreçlerine ilişkin 20 bin öğretmen eğitime alınacaktır. Microsoft ile Java ve C++ programlama dilleri ile nesne tabanlı programlama becerisi kazandırılması üzerine 11 bin öğretmen eğitime alınacaktır. Cisco ile Python programlama dili, siber güvenlik ve nesnelerin interneti konularında 7 bin öğretmen eğitime alınacaktır. Oracle ile veri tabanları yönetimi ve Java konularında eğitimler için hazırlık sürmektedir.

Stanford Üniversitesi ile mesleki gelişim eğitimleri sayesinde; yenilikçi tasarım ve üretim, geleneksel yöntem ve tekniklerle birleştirilerek bilişim platformlarında öğrenciler tarafından da üretilebilir hale gelebilecektir. UNESCO ve BM ile Yeterlilik Çerçevesi'nin uygulanmasına ilişkin teknik destekte alınacaktır. Ayrıca öğretmenlere yönelik Talim ve Terbiye Kurulu bilgi işlemsel düşünmeye ilişkin program ve kitap hazırlama çalışmalarına da başlamıştır.

1 milyona yaklaşan öğretmenimiz için ilgi, ihtiyaç ve beklentiler doğrultusunda eğitimler verilmesi çok önemlidir. Böylece 21. yüzyıl becerilerinin kazandırılması doğrultusunda bilişim alanında kariyer çerçevesi oluşturulmuş olacaktır. Öğretmenlerimizin bu iş birlikleri sayesinde yazılım, kodlama dili, yenilikçilik, yapay zeka, inovasyon, akıllı cihazlar, ağların yönetimi gibi konularda uluslararası düzeyde geçerliliği olan sertifikalar alabileceklerdir.

Mili Eğitim Bakanlığı’nda yıllardır sayısız sonu gelmeyen veya sonuç almadan yeni programlar adıyla değişiklikler yapılmaktadır. Eğitimde yol almanın birinci kuralı teknolojiyi tüketen değil, üreten bir nesil yetiştirmeyi hedeflemekle gerçekleştirilir.

Esasen bu çalışmalar tekrar eğitimin göbeğine öğretmeni getirebilecek çalışmalardır. Atılacak her bir adım eğitim seviyemizi muasır medeniyetler seviyesine çıkarmada yardımcı olacaktır. Alınan kararların uygulanmasından Milli Eğitim Bakanı sorumludur.