Öğretmen, eğitim ve öğretime rehberlik eden kişidir. Eğitim ve öğretim çeşitli yollarla olabilirken, sürekliliği öne çıkar. Bu süreçte öğretmenin önemli sorumlulukları, büyük fedakarlıkları vardır. Eğitim ve öğretim iyi, başarılı, istekli, kendisini geliştiren ve zamanın gereklerine uyum sağlayan öğretmenlerle gerçekleşebilir.

Toplumların gelecekleri iyi eğitim almış gençler sayesinde şekillenebilir. Eğitim ve öğretim sürecinin etkili olabilmesi için öğrenci ile öğretmen arasında çok özel bir ilişkinin kurulması gerekir. Yüz yüze eğitim de usta eğitimcilerle hedeflere kısa sürede ulaşmayı sağlayacaktır. Gerek 15 Temmuz sürecinde gerekse Corona Virüs sürecinde devlet eğitim ve öğretimi kendi eliyle yürütüp, istendik davranışları gençlere vermesi bir millet olmanın gerekliliği olarak karşımıza çıkmıştır.

Gelişmiş toplumlar, öğretmen yetiştirmeye büyük önem göstermektedir. Türkiye’de bu konuda sürekli bir arayış içerisinde olmuş sonunda da var olanların yetiştirilmesi veya yönlendirilmesi şeklinde bir sonuç üzerinden harekete geçilmiştir. İyi öğretmenin; kendisini geliştiren, ülkesinin geleceğini öz çıkarlarının üstünde tutan, çalışmaya istekli, durumdan vazife çıkaran, görev sadakati yüksek, öz denetimi yüksek insanlardan oluşması gerektiği kabul edilmiştir.

Öğrencilerin sosyalleşmeleri, gelişimlerini tamamlamaları açısından okul en önemli sosyal alandır. Corona Virüs önlemleri açısından insanların tüm işlerini evde gerçekleştirmektedir. Bu süreçten de çeşitli dersler çıkartılması gerekmektedir. Süreç sonlanınca belki de tüm toplumun psikolojik destek alacağı aşikardır. Biz çocuklarımıza nitelikli öğretmenlerimizle bu desteği okullarda tam olarak vereceğiz.

Gelişen Dünyada öğretmen mesleğinin o kadar da önemli olmadığı, aksine önemli olanın iyi hazırlanmış eğitim ve öğretim programları olduğu iddiaları ortaya atılmıştır. Aslında paydaşların her birinin önemi olduğu, bu programların uygulanabilmesi için iyi yetişmiş öğretmenlerin olması gerekmektedir.

Son dönemlerde çocuklar okula gitmeseler de eğitim olur, öğretmenin işlevi teknoloji ile giderek eriyor düşüncesinin yanlış olduğunu ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin sadece 24 Kasımlarda hatırlandığı, çocuğumuzda sorun yaşadığımızda yanlarına gittiğimiz yeri geldiğinde diğer meslek gruplarıyla karşılaştırıp önemsiz bir meslekmiş gibi göstermeye çalıştığımız bir meslek olmadığını anlamışızdır.

Dünya kuruldu kurulalı toplumlar bölgesel veya küresel sorunlar yaşamıştır. Küresel yaşanan Corona Virüs sürecini iyi değerlendirmek gelecek yüzyılda Dünyada yönetilen bir devletten yöneten bir devlet olmamızı sağlayacaktır. Bu yolun başlangıcı kesinlikle iyi bir eğitim ve öğretimden geçmektedir. Zamanla yıpranan kurumlarımızı, mesleklerimizi, davranışlarımızı gözden geçirip doğruları bilimsel olarak herkesin kabul edeceği tarzda ortaya koymak ve uygulamak başarımızı kaçınılmaz yapacaktır.

Türk Milleti artık uyanmalı, eğitim ve öğretime sözde değil cidden önem göstermelidir. Öğretmenlerin kritik rolünü iyi anlayarak gerekli değeri ve saygıyı göstermek bir vatan borcudur. Eğitim ve öğretim öğretmensiz olmaz, olamaz.