Hulusi Kentmen...
Babacan ama bir o kadar da otoriter tavırlarıyla Türk sinemasının değişmez komiseri.
Sevecendi ve her zaman vatandaşa saygı duyardı.
Bir de “Bekçi Amcalar” vardı.
Bunlar gerçekti, her karakolda bir bekçi.
Biz de onların yeri bir başkadır.
Onlara karşı nedendir bilinmez ayrı bir saygı duyardık.
Akşam saatlerinde çaldıkları düdük eve gitme saatinin gelip geçtiğinin habercisiydi.
Geceleriyse ayrı bir güven ve huzurdu.
Şahsen annem ve babamdan sonra ilk tanıdığım otorite bizim de uzaktan akrabamız olan Bekçi Mehmet Zeytin amcaydı.
Sinemamızın komiseri de, bekçi Mehmet amca da aramızda değiller.
Onlardan bugüne çok şey değişti.
Onların zamanında çalıştıkları yerin adı karakoldu.
Demokrasi kulvarında yürüme azmindeki Türkiye’de karakollar da değişime uğradı.
İlk önce adı değişti.
Bir ara “Pembekol” gibi kulağa hoş gelen ancak öze uymayan bir isim kullanılmaya çalışıldı.
Tutmadı bu isim.
Çünkü gerçekçi değildi.
Şimdi “Polis Merkezi” diyorlar.
Başına bazen bir şehidimizin ismini ekliyorlar.
Çok da iyi yapıyorlar.
Şehitlerimizin adını sürekli yaşatmak adına daha da bir gerçekçi.
Polis merkezleri; adalet kapısının aralandığı, haklıyla haksızın ayrımında ilk adım merkezleridir.
Devletin şefkatli kollarında huzur ve güven duyacağınız bir nokta...
Bir vatandaş olarak bunu beklemek de en doğal haktır.
Bizim birinci derecede yakınlarımızdan hiç biri polis değildir.
Arkadaşlarımız var ve anlattıkları kadar biliyoruz.
Polis olmak çok zor...
Her şeyden önce çalıştığının karşılığını alamazsın.
Herkesle kolayca karşı karşıya kalabilirsin.
Siviller tarafından kolayca kabullenemezsin.
Son söylediğimizin mesleği icra edenlerce iyi düşünülmesi ve tahlil edilmesi gerekir.
Bu kanının yıkılması için ne yapılması gerekiyor biz bilemeyiz.
Bildiğimiz bir şey var, o da her polisin bir iletişim uzmanı olması gerektiği.
Davranış, hitabet, diksiyon ve algı yüksek derecede olmalı.
Kendini ilk anda karşı tarafın yerine koymalı.
Polislik iş bulamayan insanların mesleği olmaktan çıkarılmalı.
Bir de polis kardeşlerimize, kendi memleketlerine yakın yerlerde asla görev yaptırılmamalı.
Buradan tüm vatan şehitlerimizi rahmetle anıyor ve Onların aziz hatıraları karşısında saygıyla eğiliyoruz...
Görevlerini layıkıyla yapmaya çalışan tüm herkesi kucaklıyor, yapmayanları ise önce Allah’a sonra da bildikleri yere havale ediyoruz..