28.09.2021, 10:48

HANGİ TİP EGZERSİZ YAPILMALI

Yoğun yapılan egzersizler ( vücudun en yüksek metabolik hızla çalıştığı - maksimum efor ) bir anda fazla enerji harcamasına sebep olsa da , kilo verme programlarında tercih edilmez. Şöyle orta derecede yoğun (maksimum eforun % 70'i) egzersizler kilo vermek isteyenler için idealdir. Bakınız , bu düzey egzersiz yapmak karbonhidratlardan daha fazla yağ yakılmasını sağlar ki , egzersiz yapanların istedikleri zaten budur. Yoğun egzersizler dakikada daha çok enerji harcanmasına neden olsa da , orta derece uzun süreli egzersizlerde biliyoruz ki , aynı sonuç alınabilir.

Bilindiği gibi , dinlenmiş olarak 3 dakika yürümek 1 dakika koşuyla aynı miktarda enerji harcamaya eş değerdir. Orta ve hafif derecedeki egzersizler aynı zamanda spor yapanlar için , daha rahat , eğlenceli ve kişi mutlu olduğundan , bu egzersiz programına uyumda daha kolay sağlanabilir.

Anatomide , büyük kas gruplarında enerji harcayan lifler daha fazla olduğu için enerji harcanması o oranda daha fazladır. Koşulara jogging ile başlamak, (yani hafif tempo uzun soluklu koşular yaparken) başlangıçta 15-20 dk kişi büyük ihtimal ile kesilir , sonrasında yavaş yavaş açılır ve böylece bacak ve kalça gibi büyük kaslar çalıştığı için önemli ölçüde enerji harcanır. Yoğun egzersizlerin faydalı yönü ise , egzersizi bıraktıktan sonrada vücudun enerji harcamaya devam etmesidir. Yoğun egzersizi bıraktıktan sonra metabolik hız hemen dinlenme düzeyine dönmez. Hafif egzersizlerden sonra ise metabolik hız , hemen dinlenme düzeyine geldiği için sonradan yanma olmaz ve böylece total enerji kaybı artmaz. Egzersiz ne kadar uzun sürse de enerji harcaması tabii olarak o kadar fazla olur. Yemekten sonra , egzersiz yapılması metabolik hızı artırır.

Yemekten sonra egzersiz yapmak enerji harcanması demektir. Ancak yemekten sonra egzersiz yapmaya kalkarsanız , hafif bir egzersiz seçmelisiniz ki gerçekten hafif bir egzersiz sindirime de yardımcıdır. Kişinin yaşı ne olursa olsun , orta derece de olsa egzersiz yapması, vücut sağlığını düzenler. Temizlik , Maske ,Mesafe kurallarına lütfen dikkat edelim, salgın hastalık devam etmektedir...

Yorumlar (0)
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 9 21
2. Hatayspor 9 19
3. Fenerbahçe 9 19
4. Beşiktaş 9 17
5. Karagümrük 9 17
6. Galatasaray 9 17
7. Alanyaspor 9 17
8. Altay 9 15
9. Konyaspor 9 14
10. Adana Demirspor 9 12
11. Kayserispor 9 11
12. Gaziantep FK 9 11
13. Sivasspor 9 10
14. Başakşehir 9 9
15. Antalyaspor 9 9
16. Öznur Kablo Yeni Malatya 9 9
17. Göztepe 9 8
18. Giresunspor 9 8
19. Kasımpaşa 9 6
20. Rizespor 9 1
Takımlar O P
1. Ümraniye 9 21
2. Ankaragücü 9 21
3. Erzurumspor 9 18
4. Eyüpspor 9 17
5. Kocaelispor 8 16
6. Bandırmaspor 9 15
7. Tuzlaspor 8 14
8. Samsunspor 8 11
9. Gençlerbirliği 8 11
10. Menemenspor 9 11
11. İstanbulspor 8 10
12. Denizlispor 9 10
13. Altınordu 9 10
14. Adanaspor 9 9
15. Manisa FK 9 9
16. Boluspor 8 8
17. Bursaspor 8 8
18. Balıkesirspor 8 6
19. Ankara Keçiörengücü 8 4
Takımlar O P
1. Chelsea 8 19
2. Liverpool 8 18
3. Man City 8 17
4. Brighton 8 15
5. Tottenham 8 15
6. M. United 8 14
7. West Ham 8 14
8. Everton 8 14
9. Brentford 8 12
10. Wolverhampton 8 12
11. Leicester City 8 11
12. Arsenal 8 11
13. Aston Villa 8 10
14. Crystal Palace 8 8
15. Southampton 8 7
16. Watford 8 7
17. Leeds United 8 6
18. Burnley 8 3
19. Newcastle 8 3
20. Norwich City 8 2
Takımlar O P
1. Real Sociedad 9 20
2. Real Madrid 8 17
3. Sevilla 8 17
4. Atletico Madrid 8 17
5. Osasuna 9 17
6. Rayo Vallecano 9 16
7. Barcelona 8 15
8. Real Betis 9 15
9. Athletic Bilbao 8 13
10. Valencia 9 12
11. Espanyol 9 12
12. Villarreal 8 11
13. Mallorca 9 11
14. Elche 9 9
15. Celta de Vigo 9 7
16. Cádiz 9 7
17. Granada 8 6
18. Levante 9 5
19. Deportivo Alaves 8 3
20. Getafe 9 2
17
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce en başarılı Trabzon Milletvekili kim?
Sizce en başarılı Trabzon Milletvekili kim?
Namaz Vakti 19 Ekim 2021
İmsak 05:05
Güneş 06:30
Öğle 12:11
İkindi 15:12
Akşam 17:43
Yatsı 19:02