Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, kalabalığı ve mikrofonu gördüğü her yerde adı sürekli değişen açılımlarını anlatıyor. Hizmetinde görevli memurlar İmralı’ya giderek terörist başı ile konuşmalar, istişareler yapıyor. Hatta bu kapsamda ada ile tek ulaşım noktası olan Bursa’nın Mudanya ilçesi arasında deniz taksi seferleri başlatılacak derecede ziyaretçi gidiş gelişine izin verilmeye başlandı. Yine o ada ziyaretleri sonrasında, ziyaretçiler Türkiye halkı uyardı, uzak kıtalara selamlar gönderdi, Kürt halkına “az kaldı bekleyin” mesajları bile verdi. En sonunda şapkadan bir mektup çıktı. Nevruz’da bir Türk bayrağının olmadığı, bir devlet görevlisinin bulunmadığı PKK’lı teröristlerin dağdan inerek aralarına girdiği büyük bir kalabalığa tutsak olarak nitelendirdikleri bebek katili Apo’nun o mektubu bozuk bir Kürtçeyle okundu.
Şimdi bunları geçelim asıl konumuz bu değil aslında. Benim merakım AK Parti Trabzon İl Teşkilatı ve Milletvekillerinin sessizliği. Başbakan Erdoğan her fırsatta çıkıp bu açılımları anlatırken, Trabzon teşkilatı neden sessizliğe bürünmüş anlayamıyorum. AKP’nin Türkiye’deki bütün parti teşkilatları kahvaltıya çağrıldı Başbakan’ın huzuruna. Trabzon’da tam kadro oradaydı. Başbakan Erdoğan teşkilatlarına “çıkın bu süreci herkese anlatın” diye ültimatom verdi. En son il başkanları ve ilçe başkanları çağrıldı. Hepsine tek seferde seslendi Başbakan Erdoğan, partisinin ana kademesi, kadın kolları ve gençlik kollarından, iftiralar ulaşmadan, doğrusunu gidip millete yüz yüze anlatmalarını özellikle rica ettiğine söyledi.
Onca yapılan toplantıya rağmen Başbakan ve kafa takımı haricinde kimseden ses çıkmıyor. Trabzon Milletvekillerinin bir kez bile çıkıp bu süreci anlattığını duymadım. Zaten AK Parti İl Başkanı Adnan Günnar’ ın uzun zamandır bireysel bir açıklama yaptığına dahi şahit olmadım. En son AK Parti İl Danışma Meclisi Toplantısı’nda kendisinin görüşlerini duyduk. Orada da YGS başarıları, Trabzon’un Büyükşehir olmasıyla ilgili bilgiler gibi klişe sözlerle konuşmasını geçiştirdiğini okuduk. Bu hep böyle devam edip duruyor. Trabzon’a BDP’ lilerin gelme ihtimalinde ortaya çıkan gerginlikte de hiç sesi çıkmadı Sayın Günnar ve AKP teşkilatının. Başbakanın talimatına rağmen bu süreçte sesiz kalmaları, kendilerine verilen görevleri yerine getirmemeleri çok ilginç. Acaba çıkıp anlatırsam yaklaşan seçimlerde oy sıkıntısı mı yaşarız korkuları var. Yada bu sürece kendilerinde mi inanmıyor. Anlayamadım doğrusu...