Ne zaman Trabzon şehir olarak içerde ve dışarıda masaya yatırılıp-konuşulsa hep aynı nakaratı tekrarlarız..
Hep aynı eleştiriyi getiririz..
“Trabzon’da keşke güçler birleşse..”
O kadar çok keşlerimiz var ki aslında bu şehir için…
Neyse ben güçleri birleştirme konusundan girdim oradan devam edeyim..
Bir kere her şeyden önce Trabzon’un ne kadar avantajlı bir şehir olduğunu şehirden ayrı kaldığınızda daha iyi anlıyorsunuz..
Her-şey ama her şey burada avucunuzun içinde..
Havaalanı-havalimanı-otogar-sinema-tiyatro-stat-lokantalar-eğlence yerleri-hastaneler….
Hooop hepsi elinizin altında..
İyide ne olacak ki bu avantajlardan adam gibi faydalanmadıktan sonra..
Hepimizi savrulmuşuz başka taraflara..
Kardeş-kardeşe bile anlaşamaz hale gelmişiz..
Dertlerin-sorunların-sıkıntıların ortak olduğu şehirde kim taşın altına elini sokuyor ki..
Gelin güçleri birleştirelim dediğiniz anda herkes kafasını kuma gömüyor..
O kadar çok örnek var ki…
Ben yazayım siz karar verin…
En önemli değerimiz olan Trabzonspor konusunda bile birlikteliğimiz yok..
Sadece öyle olduğumuzu sanıyoruz..
Şike sürecinde yaşananlar ortada..
Bizin dışımızda her-yerde eylem yapılırken biz devreye sonradan girdik..
Anıt tartışmasından öteye geçemedik…
Bir-iki panel hafta sonu üç-beş kişi bir araya geldi o kadar…
Trabzonspor’da taraf grupları ayrı telden çalmıyor mu?
Eski ve yeni başkanlar ne zaman bir araya gelip de çözüm için kafa yordular?
İş dünyasının ortak tek projesi ve yatırımı var mı?..
İktidar ve muhalefetin şehrin çıkarları için yan-yana geldiğini gördünüz mü?
Sağdan-soldan hangi sendikalar ve sivil toplum örgütleri şehir adına en son bir araya geldi de ortak tepki koydu?
Trabzon şehir olarak en zor günlerde bile aradığı-özlediği güç-birliğini bulamadı..
Bu anlayışla giderse bulması da daha çok zaman alacak..
Ne zaman bir-birlerimizle uğraşmaktan-savaşmaktan-yıpratmaktan vazgeçer..
Ne zaman elimizi vicdanlarımıza koyup ortak akıl noktasında birleşirsek işe o zaman Trabzon’da özlenen şeyler daha çabuk olur…
Yoksa öyle eldeki ile avunur-dururuz..