Trabzon’da son günlerde mayıs ayında yapılan ‘olağanüstü genel kurul’ toplantısı üzerine itirazlar ve mahkemeye yapılan başvurular gündeme oturmaya başladı.

Yönetimin görev süresinin 2,5 yıl değil, 6 ay olacağı, yani aralık ayında seçimli  ‘olağan genel kurulun’ yapılması gerektiği dile getiriliyor...
İtirazların odak noktasında da bu var!..
Peki mahkemeye yapılan başvurular, Trabzonspor’u aralık ayında seçimli genel kurula taşıyacak bir karar ile sonuçlanabilir mi?
İstanbul Barosu avukatlarından Trabzonspor Kongre Üyesi Av. Metin Yücesan ile son günlerde çok tartışılan bu olayı konuştuk.
Yücesan, yönetimin aralıktan sonra da 2 yıl daha görevde kalması için yapılan tüzük değişikliği ve oylaması hakkında çarpıcı açıklamalar yaptı.
Bakın neler söyledi..
“Yapılan oylamada hazirun cetvelinde oy verme hakkı kazanmış üye sayısının, üçte ikisinin oyu ile ancak karar alınması gerekirken, salonda bulunan üyelerin üçte birinin oy sayısı göz önüne alınarak hata yapılmıştır. İlgili mahkeme bu eksikliği göz önüne alarak, tüzük değişikliği iptal edebilir.”
Yücesan  net konuşuyor..
Bir örnek vererek açıklamasının tezini ilginç bir detay ile paylaşıyor...
“Oy kullanması gereken üyeler; ‘olağanüstü genel kurul’, kapalı spor salonunda yapılırken, Yavuz Selim Sahası’ndaki bir maçı seyretmeye dalsalar... Karar o anda oylamaya başlansa ve kongre salonunda 3 kişi kalmış olsa; 2 kişinin oyu ile mi karar alınacak. Tabii ki olmaz böyle bir şey. Karar ancak hazirun cetvelinde yazılı üye sayısının üçte ikisinin oyu ile ancak alınabilinir. Dolayısı ile tüzük değişikliğğinin geçersiz sayılması; kimseye sürpriz olmasın.”
Trabzonspor Başkanı İbrahim  Hacıosmanoğlu ise kongre ile ilgili yapılan itirazlara saygı duyduğunu belirterek, anlamlı mesajlar veriyor...
“Biz şu anda Trabzonspor’u nasıl düzlüğe çıkarırız, nasıl ekonomik olarak rahatlarız, nasıl üzerindeki enkazı kaldırırızın hesabını yapıyoruz. Yüce yargının alacağı karara saygılıyız. Yargı ne derse o olacak. Fazla söze gerek yok” diyor.
Bekleyip görelim.
Ama görülen o ki, yargının tüzük değişikliğini iptal ederek, aralık ayında seçimli genel kurul kararı alınması yönünde  karar vermesi gerçekten sürpriz olmayacak gibi!
Bu arada ülkemizin çok değerli hukuk adamlarından biri olan Av. Metin Yücesan’ın,  yakında gazetemizin yazı ailesine katılarak; haftalık yazılarını siz değerli okurlarımızla paylaşacağını da yeri gelmişken duyuralım!



BAŞKAN GERÇEK TABLOYU AÇIKLAMALI

Trabzonspor’da yeni yönetim, kaynak konusunda önünün tam anlamı ile kapalı olduğu gerçeğini görerek, eleştiri yapması gerekir! diye düşünüyorum. Diyeceksiniz ki  ‘Kardeşim göreve gelmeden kulübün içinde bulunduğu ekonomik tabloyu bilmiyorlar mıydı? O zaman atıp tutuyorlardı’ diye...
Doğru ama...
O günlerde de yazdık... çizdik!
‘Kulübün içinde bulunduğu ekonomik dar boğaz, konuşulandan çok daha vahim nokta da diye...  Nitekim de öyle. Trabzonspor Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu’na düşen görev, kongre öncesi yaptığı açıklamalarda, göreve geldiği zaman kulübün bütün hesaplarını inceleteceğini ve bu konuda Trabzonspor kamuoyuna bilgi vereceği sözlerini yerine getirmesidir. Trabzonspor’a gönül veren, Trabzonspor kongre üyesi olan herkes ama herkes kulübün içinde bulunduğu gerçek ekonomik tabloyu öğrenmek zorundadır.
Bu kulübün gerçek borcu ne kadardır?
Bu kulübün bankalara ne kadar borcu vardır, ne kadarı faiz ile alınmıştır?
Bu kulübün yayın ve forma gelirlerinin 2016 yılına kadar kullanıldığı iddiaları doğru mudur?
1461 Trabzon üzerine 30 milyon kredi alındığı gerçek midir?
Kulübün borsadaki hisseleri ne durumdadır?
Yeni başkan, yeni yönetim bu camiayı bilgilendirmek zorundadır.
Yoksa yarın konuşmaya hakkı yoktur!

Tonya’da AK Parti yok mu?

Trabzon’un ilçelerinden Tonya’da aylardır yaşanan çimento fabrikası yapılıp yapılmayacağı  gerginliği, görülüyor ki siyasetin de kullanım alanına girmeye başladı. Tonya ilçe halkının eylemlerine başta CHP olmak üzere, AK Parti’ye muhalif sivil toplum örgütleri de tam destek vermeye devam ediyor.
Hem de yargının yürütmeyi durdurma kararına rağmen devam!..
Tabii ki fabrika yapılıp yapılmaması yönündeki tepkileri doğal karşılamak gerek!..
Ama benim üzerinde durmak istediğim Tonya’nın muhalefet partileri tarafından siyasi kullanım alanına çevrilmesi karşısında, iktidar partisi teşkilatlarının ilçede bugüne kadar hiçbir hareketlilik göstermemesi.
Açıkçası Tonya’yı yok gibi saymaya devam etmeleri!
Neden Tonya’ya gitmezler...
Neden Tonya’ya gidip, teşkilatları ile biraraya gelmezler...
Neden gidip Tonya’da halkı dinlemezler!..
Fabrika yapılsın veya yapılmasın AK Parti Tonya’da vatandaşı dinleme, algılama, onlarla konuşma, ikna etme veya edememe  açıkçası Tonya’yı bir bütün olarak dinleme noktasında  iyi bir sınav verememiştir!..
İhaleyi ‘Nasılsa bakan hedef’ denircesine hep Bakan Bayraktar’ın üzerinde bırakmışlardır!..
Bir ara Merkez İlçe Başkanı Temal Altunbaş’ın dobra dobra özeleştiri yaparak  ‘Bakanımızı Tonya olayında yalnız bıraktık’ sözlerinin sıcaklığı nettir!
Görülüyor ki,  yargı kararından sonra çimento fabrikası defteri Tonya’da kapandı.
Ama AK Parti Tonya’yı tamamen unuttu!..
Bakın sadece ben demiyorum...
Dün Tonya’dan arayan çimento fabrikası yapılmasını destekleyen bir vatandaş bakın ne söyledi:
“Sonnokta gazetesi yöneticileri, ilçemizde fabrika yapılmasını  istemeyenler de olabileceği gibi, isteyenler de var. Biz de isteyenlerden  biriyiz. Sanki Tonya toptan buraya bir fabrika yapılmasına karşıymış gibi bir olay söz konusu. Tonya muhalefet partileri tarafından kurtarılmış bir bölge gibi gösterilmeye, muhalefet partilerinin   propaganda alanı gibi kullanılmak isteniyor. İlçemizde fabrika yapılmasını isteyenler bugüne kadar sahipsiz bırakıldı. AK Parti teşkilatları nerede? Burada iktidar partisinden bir siyasetçi göremez olduk. Burası medeni bir ilçe. İstemeyenler gibi isteyenlerde konuşabilir.  Seçim zamanında da gelmeyecekler mi? Yöremizin adamı Bakan Yardımcımız Muhammet Balta nerede? Fabrika olur olmaz, o başka bir iş. İl Başkanımız nerede?.. Bu ilçe sadece CHP’lilerin... MHP’lilerin ilçesi değil ki!” Sözler böyle devam ediyor.
Anlamlı sözler...
Biz de AK Parti teşkilatına havale edelim bu sözleri!..
Muhataplarına yani!..