CHP'Lİ SUİÇMEZ'DEN ANLAMLI AMASYA GENELGESİ KUTLAMASI:
"107 YIL SONRA YİNE MİLLETİMİZİN AZİM VE KARARINA GÜVENİYORUZ"
Cumhuriyet Halk Partisi Trabzon Milletvekili Sibel Suiçmez, Amasya Genelgesi'nin yayımlanmasının 107. yıl dönümünü yayımladığı bir mesajla kutladı.
1919 koşullarını anımsatan Suiçmez; "İşgalin, yokluğun, ihanetin, görevden almaların, idam cezalarının gölgesinde bu mücadeleyi veren kahramanlarımız; milletin azim ve kararıyla tüm zorlukların aşılacağına inandılar." ifadelerini kullandı.
Milli Mücadele'nin günümüzde de en önemli pusulaları olduğunun altını çizen Suiçmez; "hangi karanlıkların, zorlukların, ihanetin içinden doğduğumuzu çok iyi biliyoruz.
O dönemden aldığımız güçle bugün de mücadelen yılmayacağız, bir adım geri atmayacağız." dedi.
CHP Trabzon Milletvekili Sibel Suiçmez'in açıklamasının tamamı şu şekilde:
“MİLLETİN İSTİKLALİNİ YİNE MİLLETİN AZİM VE KARARI KURTARACAKTIR”
Millî Mücadele’nin ön sözünü ve ruhunu oluşturan Amasya Genelgesi 107 yıl önce bugün yayımlandı.
107 yıl sonra; yine sadece milletimize güvenerek, milletimizin azim ve kararına inanarak Amasya Genelgesi’nin maddelerini haykırıyoruz.
İşgalin, yokluğun, ihanetin, görevden almaların, idam cezalarının gölgesinde bu mücadeleyi veren kahramanlarımız; milletin azim ve kararıyla tüm zorlukların aşılacağına inandılar.
En karanlık günlerde umutlarını yitirmediler, zayıflık göstermediler.
Amasya’da ilan edilen bu ruh; Erzurum’da ortak mücadeleye, Sivas’ta tüm direnişin tek çatı altında toplanmasına, Ankara’da savaş ve devrim meclisinin açılmasıyla devam etti.
Mustafa Kemal Paşa ve silah arkadaşlarının yayımladığı Amasya Genelgesi, Türk milletine “kendi kaderini kendisinin tayin edeceğini” ilan etti.
En sonunda zafer; vazgeçmeyenlerin, mücadele edenlerin, direnenlerin oldu.
Bizler için Millî Mücadele süreci bugün de en önemli pusuladır.
Hangi karanlıkların, zorlukların, ihanetin içinden doğduğumuzu çok iyi biliyoruz.
O dönemden aldığımız güçle bugün de mücadelen yılmayacağız, bir adım geri atmayacağız.
Amasya Genelgesi’nin 107. yıl dönümünde; başta Başkomutan Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, kurtuluşa emek veren tüm kahramanlarımızı saygı, minnet ve özlemle anıyorum.
Milletimizin bağımsızlık ve egemenlik aşkı, ilelebet devam edecektir!"




