MÜTEŞEBBİS HEYET TOPLANDI

Vakfıkebir Organize Sanayi Bölgesi Müteşebbis Heyet toplantısı gerçekleştirildi. Trabzon Valisi İsmail Ustaoğlu başkanlığında yapılan toplantıya, Vakfıkebir Kaymakamı Hacı Arslan Uzan, Belediye Başkanı Muhammet Balta, Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası (TTSO) adına müteşebbis heyette bulunan meclis üyeleri Şaban Bülbül, Ekrem Çapkınoğlu, Rüştü Çakır ve Aydın Kanber ile diğer ilgililer katıldı. Toplantıda Vakfıkebir OSB ile ilgili genel konular değerlendirildi. Toplantının bölgeye katkı sunmasını diliyoruz.

ASLAN GÜNER UTANIN DEDİ!

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yapılan ilçelerin sosyo-ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması’na (İlçe SEGE-2022) göre, Trabzon’un Ortahisar ilçesi birinci gelişmişlik kademesine girdi. Trabzon’un diğer ilçelerinin sıralamaları da belli oldu. Türkiye’deki ilçelerin sosyo- ekonomik gelişmişliklerini şehirleşme hızı, üniversite mezunu oranı, kişi başına hekim sayısı, POS cihazı sayısı gibi verilerle ölçen araştırmaya göre Türkiye geneli listedeki sıralama şu şekilde: 56 / Ortahisar, 224 / Yomra, 236 / Akçaabat, 265 / Vakfıkebir, 283 / Beşikdüzü, 322 / Sürmene, 345 / Çaykara, 361 / Of, 369 / Arsin, 400 / Maçka, 462 / Araklı, 517 / Çarşıbaşı, 534 / Dernekpazarı, 605 / Tonya, 619 / Köprübaşı, 658 / Şalpazarı, 730 / Düzköy, 768 / Hayrat. İlçeler bu şekilde sıralanırken Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisi İYİ Parti Grup Başkanvekili Akçaabatlı Aslan Güner şu ifadeleri kullandı: “Akçaabat’ı 3.sıraya düşürenler utansın.” Bakalım önümüzdeki yıllarda bu sıralamada bir değişiklik yaşanır mı.

HUMMALI ÇALIŞMA

Trabzon’un yaya ve araç trafiği açısından en yoğun caddesi konumundaki Kahramanmaraş Caddesi’nin yayalaştırma çalışmaları devam ediyor. Caddenin 400 metrelik bölümünün araç trafiğine kapatılmasının ardından bölgede süren çalışmaları vatandaşlar da meraklı gözlerle takip ediyor. Caddenin ortasında bırakılan ve ihtiyaç anında kullanılacak araç yolunda taş dizme işlemi birçok kişinin ilgisini çekiyor. Ramazan da olması nedeniyle zaman geçirmek isteyen kimi vatandaşların bu taş dizme işlemini yerinde izleyerek iftar vaktini beklediği kaydedildi. Kahramanmaraş Caddesi’nde bilindiği gibi bir dizi tartışma ve anket çalışmasının ardından 400 metrelik bölüm araç trafiğine kapatılmıştı. Cumhuriyet Caddesi’nden, Meydan’a kadar olan kısmı kapatılan caddenin yayalaştırma çalışmalarının 15 Haziran’da bitirilmesi hedefleniyor. Öyle görünüyor ki bu şekilde çalışma devam ederse bitim tarihi 15 Haziran’a da kalmayacak.

BU NASIL KURAL TANIMAZLIK

Daha çok para kazanma hırsı nedeniyle kimi dolmuşçular, normalde 12 kişilik koltuk kapasitesi bulunan araçlarına ayakta yolcu almaya da başladı. Bu durumun çok yaşandığı hat ise Kaşüstü-Havalimanı- Meydan. 12 kişilik şehir içi dolmuşunun, Meydan’dan, Kaşüstü’ne kadar aldığı yolcu sayısı indi-bindilerle toplamda 30 kişiye yaklaşıyor. Hatta araçların engelli vatandaşlar için ayrılan bölümlerine ayakta yolcu alındığı da ifade edildi. Kimi dolmuşların ayakta gidecek yolcuların tutunmaları için tavanlarına aynı otobüslerde olduğu gibi ekstra aparat takması da dikkat çekiyor. Günlerdir doğu-batı durakları nedeni ile gündemden düşmeyen dolmuşçulara bu görüntüyü de keşke tartışsanız diyoruz. Bu kural tanımazlık şehre yakışmıyor.

Editör: Haber Merkezi