Trabzon’un tam kalbinde yer alan ve milyonlar harcanarak yapılan Reşadiye Köprülü Kavşağı, aradan geçen 9 yıla rağmen ne trafiği rahatlattı ne de şehir estetiğine katkı sağladı; aksine hem görüntüsüyle hem de işlevsizliğiyle kamuoyunun tepkisini toplamaya devam ediyor.
9 YILDIR TARTIŞILIYOR
Dönemin belediye başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu’nun çoğu STK’nın karşı çıkmasına rağmen ısrarla ‘trafiği rahatlatacak’ diyerek hayata geçirdiği, Karayolları tarafından o zamanki parayla 20 milyon TL’lik harcama yapılan Reşadiye Köprülü Kavşağı, yaklaşık 9 yıl önce açıldı. Köprülü kavşak o gün bugündür kamuoyunda tartışılıyor.
SİLUETİ BOZAN KÖPRÜ
Üstünden tek tük araç geçen altı ise çevre sakinleri ve esnafının araç otoparkına dönüşen Köprülü Kavşak, Trabzon’un ulaşım altyapısına hiçbir katkısı olmayan yapı olarak adeta tarihe geçti. Tarihi kale surlarının siluetini de bozan Reşadiye’nin; Pazarkapı Moloz mevkiinde yapılan kentsel düzenlemelerle uyumsuzluğu da dikkat çekiyor.
GECE FENERİYLE CEZA!
Köprülü kavşağın yan yolları ve altında araç trafiği büyük yoğunluk gösterirken, özellikle geceleri alt kısmındaki boşluk alanların otoparka dönüşmesi dikkat çekiyor. Trafik ekipleri geceleri el fenerleriyle tek tek plakaları tespit ederek ceza yazıyor. Çevre sakinleri ise bu duruma tepkili, “Bu köprünün altı bir işe yarıyor, onun da faturasını ödüyoruz” diyor.
YENİ PLANLAMA ŞART
Ortahisar Belediye Başkanlığı yaptığı dönemde de köprülü kavşağın yıkılması gerektiğini savunan Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, geçtiğimiz Mayıs ayında yaptığı açıklamada, “Karayolları ve Bakanımızla görüştük. Pazarkapı’da yeni bir yaşam alanı oluştu ve trafik sirkülasyonunun yeniden yönetilmesi lazım. Takipçisiyiz” demişti.
YIKIN ARTIK UCUBEYİ!
Trabzon kamuoyu, ‘şehrin ucubesi’ diye niteledikleri köprülü kavşağın bir an önce ortadan kaldırılması ve yerine akıllı kavşak yapılması gerektiğine işaret ediyor. Pazarkapı bölgesindeki kentsel dönüşüm ve yeni yaşam alanlarına tam bir uyum için köprülü kavşağın yıkımı beklenirken bu yıkımın çok büyük bir maliyet gerektirdiği de öğrenildi.




