Trabzon Şehir Plancıları Odası Başkanı Uğur Kasımoğlu, protokolü yapılan Hafif Raylı Sistem projesiyle ilgili yaptığı açıklamada Meydan güzergahının sorunlara yol açacağına dikkat çekti. Kasımoğlu”Dolmuş, minibüs ve otobüsler doğru düzgün işletilemezken raylı sistemin ilaç olacağını umuyorlar ya vagonlar meydana girdiğinde asıl garabet işte o zaman ortaya çıkacak.” dedi.

YANLIŞ YER SEÇİMİNİN KÜLFETİ

Kasımoğlu yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: “Trabzon'da raylı sistemi tartışıyoruz, ilgili ilgisiz herkesin bir fikri var. Olmalı da. Özellikle kentte yaşayanların Ulaşım Ana Planına etkin katılımı sağlanmalıydı. Sağlanamadı. Sonuç olarak raylı sistem şehir hastanesinden başlayıp meydana gelecek. Maksat şehir hastanesinin erişilebilirliğini artırmak. Raylı sistemle ilgili çok daha fazla söyleyeceklerimiz var elbette. Yanlış yer seçimlerinin dolaylı külfeti!!”

KTÜ'lü profesör açıkladı: Belediyemize bir teklifimiz vardı İstimlak sıfır KTÜ'lü profesör açıkladı: Belediyemize bir teklifimiz vardı İstimlak sıfır

ŞEHİR HASTANESİ BAŞA BELA MI OLDU?

“Şehir hastanesi ile ilgili odamızın devam eden bir dava süreci var. Ülkede hukuk normal işlemediği için çok umutlu değiliz. Fakat şu çok açık, yanlış yerde yaptığınız hastane şimdiden başınıza bela oldu. Dolguda inşa edilen koskoca kütlenin zeminle ilgili problemlerini diğer mesleklere bırakıyorum...”

RAYLI SİSTEM VİTRİN PROJESİ

“Trabzon'da raylı sisteme ne kadar gerek var bu yeterince tartışılmadı. Ortaya koyulan veriler belli belirsiz. Adeta şartlar sağlansın diye hazırlanmış bir ulaşım ana planı var. Raylı sistem vitrin projesi olarak şehre kazandırılmak isteniyor. Birileri bizi istemezükçü ilan etmeden söyleyelim, bilimsel olarak ortaya koyulan her projeyi destekleriz, desteklemezsek kendimizle çelişiriz. Her zaman bilimselliği savunduk popülizmden uzak durduk.”

MEVCUT SİSTEMİN ÇÖZÜMÜ RAYLI SİSTEM Mİ?

Ancak Trabzon'da mevcut toplu taşıma sistemlerinin yeterli ve verimli işlememesinin çözümü raylı sistem mi? Otobüslerin frekansları yeterli mi? Peki dolmuş ve minibüsler? Kamu hizmeti sunan bu özel araçlar ne kadar kamusal? Biz dolmuş ve otobüslerin verimliliğini kendimize dert etmeden çareyi raylı sistemde mi görüyoruz?

BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ DOLMUŞ ESNAFINA TESLİM OLMUŞ!

Dolmuşları modernize ettik koltuk sayıları arttı, sözde engelli bireylere yönelik düzenlenen alanlarda 6-7 kişi ayakta yolculuk ediyor. Sistemi kendimize göre şekillendirdik. Dolmuşlar ayakta yolcu almadan duraktan kalkmıyor, yolda istediği kadar alabiliyor. Tamamen yolculuk konforuna yönelik olarak insanlar eğilip bükülerek araç fren yaptığında ileri geri, sağa sola savrularak yolculuk etmek durumunda kalıyor. Denetimsizlik had safhada. Büyükşehir Belediyemiz dolmuş ve minibüs esnafına teslim olmuş durumda demek yanlış olur mu? Tabi ki artan maliyetler esnafı zorluyor ancak çözüm bu şekilde kuralsızlık düzeni mi olmalı?

ASIL GARABET VAGONLAR MEYDANA GİRDİĞİNDE ORTAYA ÇIKACAK

Trabzon'umuz turizm sezonuna girerken bu keşmekeşin, bu düzensizliğin içinde kendi kuralsızlık kurallarını kurmuşa benziyor. Dolmuş, minibüs ve otobüsler doğru düzgün işletilemezken raylı sistemin ilaç olacağını umuyorlar ya vagonlar meydana girdiğinde asıl garabet işte o zaman ortaya çıkacak. Ve emin olun kimse sahiplenmeyecek bu projeyi.. Tıpkı Boztepe viyadükleri, tıpkı tanjant köprüsü gibi.. .Raylı sistem yapılacaksa bile Akçaabat-Arsin arasında meydana uğramadan sahilden yapılmalıdır...”

Editör: Rabia Mollaoğlu