Trabzon’un meşhur caddesi Uzun Sokak’ta altyapı çalışmalarının ardından yenilenen üst yapının kullanışsız çıkması zeminin tekrar yenilenmesi gerektiği tartışmalarını başlattı. Kahramanmaraş Caddesi’nden sonra Uzun Sokak’ta da zeminin dayanıksız çıkması görüntü kirliliği oluşturan zeminin yenilenmesinin kaçınılmaz olduğuna işaret edildi.

SİYASİ BİR KARAR GEREKLİ

Trabzon Büyükşehirden yenilikçi güneş enerjisi  projesi Trabzon Büyükşehirden yenilikçi güneş enerjisi projesi

Trabzon Büyükşehir Belediyesi yetkililerinden alınan bilgilere göre, “2 yıl önce Uzun Sokak tabanı yenilendi. Periyodik olarak kırılan taşları yeniliyoruz. Maraş Caddesi’nde de benzer şeyler yaşadık. Kullanışlı olmadı. Yeniden yapıldı. Uzun Sokak’ta taban yenileme çalışması siyasi bir karardır. Konu bizi aşar. Büyük bir karar gerekir orada. Çünkü yapılanı yıkıp yeniden yapmak kamu zararıdır. Milyonlar harcandı oraya. Bu ekonomik şartlarda yeniden yenileme kararı almak zor. En azından şimdilik bizi idare ediyor. Özellikle yaz mevsiminde böyle bir çalışma mümkün değil. Ancak Uzun Sokak’ta taban yenileme çalışması kaçınılmazdır.” denildi.

3 TONDAN BÜYÜK ARACIN SOKAĞA GİRİŞİ YASAK!

Yapılan açıklamada kullanım hatalarının olduğu belirtilerek “Uzun Sokak yapıldıktan sonra kesin kabul yapılana kadar yaklaşık 1-1,5 yıl imalat kaynaklı problemler ve kullanım kaynaklı problemlerin hepsi yüklenicisi tarafından yapıldı. Belediyemizden bir bedel ödenmedi. Kırıksız olarak ilgili dairelerimize teslim edildi. 3 tondan büyük araç giremez diye karar alındı. Ancak bu karar uygulanamadı. Dükkânların içlerindeki kullanıcı değişiklikleri yani giyim mağazasıydı dönerci oldu bunların hepsi de tekrar bağlantı tekrar taş değişimine sebebiyet verdi.” ifadeleri kullanıldı.

BÜYÜKŞEHİR KASASINDAN MI ÇIKIYOR?

Kırılan taşların yenilenme maliyetinin ise dükkân sahipleri ve altyapı kuruluşlarından karşılandığı, yeni yapılan binaların elektrik, Telekom ve TİSKİ bağlantıları nedeniyle sökülen yerlerin bedeli kullanıcıdan alındığı kaydedildi. Otopark alanına giriş çıkış yapan araçların kırdığı taşlar ise Yol Bakım ve Onarım Daire Başkanlığı tarafından yapılıp karşılandığı belirtildi.

Editör: Rabia Mollaoğlu