55. Anasol Hükümeti’nin Bayındırlık ve İskan Bakanı Yaşar Topçu, Zorlu Grand Otel’de düzenlediği basın toplantısında Güney Çevre Yolu’nun Arsin-Mersin arasında yapılacağını açıkladı. Toplam uzunluğu 42 kilometre olan bu yolun 18 kilometresi tünel ve viyadüklerle geçilecek, geri kalan kısmı ise açık alanlardan geçerek şehri güneye taşıyacak. Bu sayede bölgede ayrı bir Trabzon ortaya çıkacaktı. Bakan Topçu, projenin tamamen dış kredili olarak yapılacağını, KDV’sinin Türkiye Cumhuriyeti tarafından ödenmesi için Bakanlar Kurulu kararının çıkarıldığını ve imzaların tamamlandığını belirtti. Ayrıca, 30 Ocak 1999’da Değirmendere-Arsin, 31 Ocak 1999’da Değirmendere-Mersin kısmının ihale edileceğini kamuoyuna duyurdu.

Ancak, dönemin CHP Genel Başkanı Deniz Baykal, 55. Hükümeti, İstanbul Emniyet Müdürü Nejdet Menzir’in yaptığı bir konuşmaya kızarak yıktı. Bunun ardından Bülent Ecevit başkanlığında kurulan 56. Cumhuriyet Hükümeti bu ihaleyi iptal etti. 57. Hükümet’in Bayındırlık ve İskan Bakanı Koray Aydın ise Atatürk Alanı’nda Tanjant Yolunun açılışında kürsüye davet ettiği Trabzon Belediye Başkanı Asım Aykan’a, “Top santada golü sen at gel bu ihaleyi yap” dedi. Ardından gelen Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Nafız Özak ise bu projeyi “çok afaki” bularak, “Biz bunu yapamayız” diyerek topu taça attı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına gelen hemşehrilerimiz Cahit Turan ve Adil Karaismailoğlu dönemlerinde yeniden gündeme gelen Güney Çevre Yolu’nun temelleri, Akçaabat-Mersin’den Abdulkadir Uraloğlu döneminde atıldı. Ancak bu projenin 1999’daki proje ile hiçbir ilgisi bulunmamaktadır. Yeni yol tamamen korniş yoluyla Polathane Bulvarı’na bağlanacak ve Yıldız Tüneline kadar olan kısmı davetiye usulü ile bir firmaya verilmiş olup, inşaatı hızla devam etmektedir. Buradan Kanuni Bulvarı’na bağlanması ve Değirmendere’ye inmesi planlanmaktadır. Değirmendere trafiğinin daha da sıkışacağı bilinmektedir; ancak “Gün ola harman ola” denilmektedir.