DESTEK VEREN DE VAR OLMADI DİYEN DE!
Trabzon’da uzun süre şehrin gündemini meşgul edip yıllarca tartışıldıktan sonra, Kahramanmaraş Caddesi’nin trafiğe kapatılması konusunda nihai karar verildi. Bu kararı da Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu açıkladı. Karara göre Kahramanmaraş Caddesi’nin, Cumhuriyet Caddesi ile Atatürk Alanı arasında kalan 400 metrelik yerin trafiğe kapatılacağı, Gazipaşa Caddesi’nin ise geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi çift yönlü trafiğe açılacağı belirtilmişti. Bu karara hem destek açıklamaları geldi hem de tenkit paylaşımları. İşte onlardan bazıları...

YILLARDIR BEKLENİYORDU
Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç: “Maraş Caddesi’nin trafiğe kapatılması kentimizin yıllardır beklediği bir karardı. İnsan sirkülasyonunun çok yoğun olduğu, şehrimizin en merkezi yerinde bulunan, adeta ilçemizle özdeşmiş olan Meydan bölgesi ve çevresinin tıpkı Uzunsokak gibi tamamen yayalaştırılmasının çok önemli olduğunu düşünüyorum. Uzunsokak’In yayalaştırılmasından sonra durumdan herkesin ne kadar memnun olduğunu ve yapılan uygulamanın ne kadar yerinde bir uygulama olduğu konusunda bugün herkes hem fikirdir.”

TRABZON MEMNUN OLACAKSA BİZ DE OLURUZ
CHP Trabzon İl Başkanı Ömer Hacısalihoğlu: “Büyükşehir Belediye başkanımız siyasi partilerin il başkanlarıyla, STK’lardan görüş aldı. Bizim fikrimiz en azından tek şerit bir akan trafik olması yönündeydi. Demek ki Trabzon’un, tamamen kapanması yönünde karar çıktı, başkan da böyle uyguluyor. Trabzon memnun olacaksa biz de memnun oluruz. Gazipaşa’nın çift yönlü açılması da gereklilikti.”

ORTAK FİKİR ALINDI
MHP Trabzon İl Başkanı Bekir Sıtkı Tarım: “Büyükşehir Belediye başkanımız bize geldi anlattı, mutabık kaldık. Alınan kararla problem yok. Ortak fikir olarak alındı, geniş araştırmalar yapıldı konuyla ilgili. Başkanımız elini taşın altına koydu ve bu kararı aldı, katkı yapacağını söyledi.”

HALK İSTEDİKTEN SONRA…
İYİ Parti Trabzon İl Başkanı Azmi Kuvvetli: “Maraş Caddesi ile ilgili başkanımız bizi ziyaret etti, görüşümüzü talep etti. İstişarede caddenin kısa vadeli tek yön ama uzun vadede de tamamen kapatılma düşüncemiz ortaya çıktı. Otoparkların ve doğu batı ilçelerinden gelen yolcuların ve araçların depolaması Moloz mevkiinde olacak sanırım. Dolayısıyla otoparkların Tanjant’taki otoparkın hizmete açıldıktan sonra doğu batı ilçelerden gelenlerin Meydan’a çıkmasını sağlayacak düzenleme talep ettik. Kalıcı olarak da bu yolun trafiğe tamamen kapatılmasını önerdik. Yüzde 80 civarında trafiğe kapatılması ankette çıktı. Halk istedikten sonra parti olarak görüşümüz bu yönündeydi uygun bir karar olduğunu düşünüyorum.”

ANA PLAN’DA DEĞERLENDİRİLMELİ
Trabzon Şehir Plancılar Odası Başkanı Ercan Şen: “Sonuçta herhangi bir yolun yayalaştırılması, herhangi bir yaya bölgesi haline getirilmesine karşı değiliz. Modern kentler, genelinde şehir merkezlerini araç trafiğine uzaklaştırıyorlar. Maraş Caddesi için şöyle bir şey demiştim. Sadece Maraş Caddesi’nin 400 metrelik kısmı için ele alınacak konu değil. Ticari olarak aktif bir cadde. Ulaşım ana planı yapılırken orada değerlendirilip karar verelim. Alternatiflerini değerlendirelim. Hala aynı görüşteyim. Trabzon için kazanılmış bir değer olabilir. Uzunsokak, Maraş ve Kemeraltı... 3 caddenin bölge oluşturduğunu, yoğun bir iş alanı için yayalaştırmak doğru karar ama alternatifleri üretmediğiniz sürece insanların nerede park alanların olduğunu, ne zaman araç trafiği olarak kullanılacağını, dezavantajlı grupların burayı nasıl kullanacağını, kentin ulaşım sistemini nasıl etkileyeceğini belirlemek gerek.”

DOSYA SUNDUK
Trabzon Mimarlar Odası Başkanı Gürol Ustaömeroğlu: “Maraş Caddesi’nin tamamen kapatılmasını istemiyorduk. Mantığa aykırı diyorduk öyle de oldu. Tamamen değil kısmen kapatıldı. 3 cadde ile alınan kararı destekliyoruz. Belediyeye dosya sunduk. Yetkililer ile önümüzdeki zamanlarda ile istişare edeceğiz.”

Editör: Haber Merkezi