Allah, babamızı başımızdan eksik etmesin.
Yaşı 70’i geçmesine rağmen hala toplum hizmetlerine devam eder.
Geçmişte de Beşikdüzü’nde, belediye başkanlığı yapmış bir insan.
Anlatacağımız olay kaybettiğimiz belediye başkanlığı seçimi akşamı yaşanmıştı.
Herkesin bir ders çıkarması gerektiği için anlatmak istiyorum.
Seçim sonuçları sandıkların tamamı açılmasa bile aşağı yukarı belli olmuştu.
Nur içinde yatsın, rahmetli Mehmet Gözaçan, seçimi kazanmış ve bize de bir hüzün çökmüştü.
Babam ve ben henüz eve gidememiştik.
Evimize, sağ olsunlar gerçek dostlarımızın sessiz bekleyişi ve moral bozukluğu hakim olmuş.
Az sonra moral bozukluğunu giderecek bir sonuç gelmemekle beraber bu sessizliği bozan bir iki el silah sesi duyulur.
Kraldan kralcı bir kardeşimiz, evimizin önünde havaya mutluluk kurşunları sıkmıştır.
Halbu ki o güne kadar babamla babası arasında en ufak bir sürtüşme olmamış.
Hatta geçmişten beri rakip kulvarda da olsalar bir dostluk ilişkileri ve karşılıklı saygıları var.
Bu “Kraldan fazla kralcı kardeşimizin” kim olduğunu annem ve kız kardeşim görür.
Yapacak bir şey de yoktur!
Zaten hızlıca da kaçmıştır.
Bunu neden anlattım?
Yaklaşık 9 ay sonra ülkemizde yerel seçimler var.
Başkalarının başından geçenlerden de ders çıkarmak gerekir.
Ekmek hakkı, su hakkı, tuz hakkı; bunlarda yoksa hoş geçenlerin hakkı demiş atalar.
Bu seçimlerde “Birileri paye kazanacak diye, asla kimseyle kötü olmayın ve ilişkilerinizi ne olursa olsun bozmayın.”
Onlar mı?
Fazla bilgi verip kimliklerini ortaya çıkarmaya gerek yok.
Ama şunu söyleyebiliriz, sonraları bir takım nedenlerden araları bozuldu!
***
BESTT Otel ve Hükümet Konağı karşılıklıdır.
Hemen ortada da yol kavşağı.
Kavşak noktasının içinde sayılabilecek bir noktada da, Trabzon yönünde, Beşikdüzü- Trabzon dolmuş durağı.
Durağın hemen yanıbaşında Atatürk Lisesi’nin istinad duvarının içinde bir trafo!
Bu trafonun önünde de bir trafik lambası var...
***
Olmayanlar ise, var olanın karşısında bir trafik lambası ve karşıya geçişler için bir yaya geçidi.
Söylemeye çalıştığımız trafonun önünden kaymakamlık binasının önündeki kaldırıma geçmek isteyen vatandaş güvenli bir geçişi nasıl sağlayacak?
İlçe Trafik Komisyonuna duyurulur.
***
Beşikdüzüspor, olağanüstü kongre yapıyor...
Her fırsatta eleştiri yapanlar, takımı küme düşürdüler diye tabiri caizse bağırıp çağıranlar şimdi bir ellerini taşın altına koysunlar!
Diğer ellerini de ceplerine soksunlar!
Cengiz başkan da kamuoyunun kabul ettiği birine bu görevi bırakmaya hazırım diyor!
Kongre günü yaklaşıyor, sandık elimizin altında!
Eleştiri yapanlar, kızanlar, başkan para vermiyor diyenler!
***
Gürhan Yardım, şehit arkadaşlarımızdan bir tanesi.
Çocukluk arkadaşımız, can dostumuz.
Beşikdüzü, Beşikdağ Mahallesi nüfusuna kayıtlı.
Ailesinin küçük bir istekleri var.
Beşikdağ Mahallesinde evlerine giden yolun betonlanması...
Geçen yıl sanırım yolda küçük bir iyileştirme yapılmış ancak yetersiz olduğu da ortada.
Şehidimiz aynı zamanda Beşikdüzü eski belediye başkanlarından rahmetli Ahmet Yardım’ın yeğeni.
Şehit Aileleri, betonlanacak 100m. yoldan çok daha fazlasını hak etmiyorlar mı?