Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Dr. Yalçın Eyigün, ortaya atılan Trabzon Erzincan Demiryolu’nun İyidere Lojistik Merkezi bulunan Rize’ye kaydırıldığı yönündeki iddialara cevap verdi.

Santa’ya Turizm Bakanlığı el atmalı Santa’ya Turizm Bakanlığı el atmalı

Eyigün, “Bütün Karadeniz’i çalışıyoruz. Demiryolunun Rize’ye kaydırılması söylemi yanlış. Önceliğimiz Samsun-Sarp demiryolu… Erzincan-Trabzon demiryolunu da çalışıyoruz.” dedi.

DEMİRYOLU RİZE’YE KAYDIRILDI İDDİASINA NET CEVAP

Önceliğin Rize’ye mi verildi sorusunu yanıtlayan Eyigün, “Hayır. Bütün Karadeniz’i çalışıyoruz. Şu an aklınıza gelmeyen her ili çalışıyoruz. Aynı anda 10-20 tane demiryolu yapamazsınız inşaat olarak. Her ilin belli sınırda kaynakları vardır. Ama biz etüt proje olarak her yere çalışıyoruz. 20 yıl sonra inşa edilecek projeleri şu an çalışıyoruz. Bu il, bu ilçe değil, bütün ülkenin ihtiyaçlarını 2025-2030-2040 gibi projeksiyonla çalışıyoruz. Demiryolunun Rize’ye kaydırılması söylemi yanlış…

SAMSUN-SARP DEMİRYOLU ETÜT PROJE İLE SOMUTLAŞTIRILACAK

“Hızlı tren anlamında bu yıl bütün Karadeniz çalışmamızı etüt proje olarak somutlaştıracağız. Trabzon’u da içeren her hangi bir ili de dışarda bırakmayan genel çalışma yapıyoruz. Demiryolunu bir yere kadar getirip orada bırakmak olur mu? Sarp’a götürmemiz lazım. Kars’a götürmemiz lazım. Buradan gelen yükü Artvin’i de toplamamız lazım. Rize’yi de Samsun’u da yük akışını il bazında düşünmemek lazım. Çin’den Londra’ya diyoruz. Türkiye’nin koridorlarına baktığımızda Doğu-Batı ve Kuzey-Güney’leri oluşturmaya çalışıyoruz. Dolayısıyla Karadeniz aksımız var. Van’dan gelen orta aksımız var. Bir de Irak’a giden meşhur Kalkınma Yolu yani Güney aksımız var. Bunların tamamını network mantığıyla çalışıyoruz.”

ÖNCELİK SAMSUN-SARP DEMİRYOLU

“Önceliğimiz Samsun-Sarp demiryolu… Erzincan-Trabzon demiryolunu da çalışıyoruz. Ancak şu an değerli olan Çin’den Londra’ya.. Herkes yük benim üzerimden geçsin diyor. Gürcüler bizim limandan yükleri alalım istiyorlar. Ruslar tırların kendi ülkelerinden geçmesini istiyor. Şimdi savaştan dolayı durumlar değişiyor. Ama herkes doğu-batı uzantılı koridorların kendi ülkesinden geçmesini ister. Yemen tarafında gemilerin saldırıya uğradığı durum var. Ülkemiz çok daha değerli hale geldi. Biz tabiri caizse Asya’dan Avrupa’ya uzanan aksla yükü kendi ülkemizden akıtacak koridorları öncelemeliyiz.”

Muhabir: Rabia MOLLAOĞLU