Avrupa’da tek, dünyada üçüncü bir havaalanına sahip oluyoruz...
Ordu- Giresun Havaalanı şimdiden hayırlı olsun...
9 Ekim 2014 cumhuriyet Bayramı’nda hizmete açılacak olan havalimanının Ordu-Giresun ekonomisine  olumlu katkıları olacak.
Başka ne özellikleri ve katkıları olacak.. Hemen cevap vereyim..
“Yatırımcı için daha cazip bir merkez haline gelecek olan bölgenin turizm gelirlerine de etkisi olacak.
Ordu-Giresun Havaalanı sayesinde bölgeye turistlerin daha kolay ulaşacağı ve aynı zamanda dünyanın herhangi bir noktasına gitmek için isteyen bölge insanının da saatlerce sürecek yol çilesi son bulmuş olacak.
Avrupa’nın ve Türkiye'nin ilk deniz üzerine inşa edilen havaalanı olması ile birlikte Doğu Karadeniz'i dünyaya açması açısından da ayrı bir önem taşıyor.
Yaklaşık 7.435 metre uzunluğunda ve ortalama 5,5 metre yüksekliğinde 2 ila 8 ton ağırlığında taşlarla dolgu yapılarak koruyucu mendirekle inşa edilmiştir. Mendirek için 13 milyon taş kullanılmış.
Ordu-Giresun Havaalanı'nı 60 metre pist genişliği ve 3 kilometre uzunluğu ile dünyanın en geniş pistlerinden birisi olma özelliğine sahip.”
Ordu-Giresun Havaalanı hizmete girdikten sonra büyük ihtimalle Trabzon Havalimanı hem mevcut pistin onarımı hem de yeni pist yapılması noktasında 2 yıl boyunca kapanabilir.
Ordu-Giresun Havaalanı bu anlamda boşluğu dolduracak.
Trabzon için hava ulaşımı çok önemli. Bunu tartışmaya bile gerek yok. Hava-limanı olmayan bir Trabzon’u düşünmek bile ürkütücü.
Komşu illerinde yapılan havalimanının bize zararı olmaz katkısı olur.
Aynı tavanın balıklarıyız. Karada-havada rekabete gerek yok.
Bizim bu anlamda daha çok dayanışmaya ihtiyacımız var.
Çok yakında Rize-Artvin arası havalimanı için çalışmalar başlayabilir..
Ulaşımın rahat olduğu yerlerde her zaman canlılık olur, kazan turizm olur..
Olaya böyle bakmak gerek. Onun dışındaki tartışmaların çok fazla bir anlamı yok.