Karadeniz bölgesinin başkenti Trabzon’umuz için bir müjde daha geldi. Hafif raylı sistem hakkında gelen bu müjdenin elbette bir hikâyesi var. Bu başarı hikâyesi ve büyük mücadele şöyle başladı:
2009 yılında Cumhuriyet Halk Partili belediyeyi, Ak Parti saflarına geçirmek için; özel bir kimlik Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu Trabzon’a ayakbastı.
Trabzon’da yaşayan onlarca adayın arasından özel atama ile gelen Gümrükçüoğlu siyasete “61 Proje” ile fırtına gibi girdi. Neler yoktu ki o ‘”61 Proje” kitapçığında.
En çok ilgi çeken animasyonlarla servis edilen hafif raylı sistem ve Boztepe teleferiği olmuştu.
Kimler neler yazdı o günlerde.
Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu mazbatayı alır almaz “61 Proje” rafa kalktı. Kamuoyu, “Hani tren?” diye sordukça sessizlik aldı yürüdü. Gümrükçüoğlu dayanamadı sonunda bir açıklama yayınladı, “Hafif raylı sistem rantabl değil? Teleferik hiç değil!”
Sayılı günler erken geçti ancak “61 Proje” gönüllerde kaldı.
Trabzon “bütünşehir” oldu ve 2014 yerel seçimleri kapıyı çaldı.
Sayın Gümrükçüoğlu yine animasyonlara sarıldı bu sefer, “61 Proje” kitapçığına bir de “Mega Projeler” ekledi.
Güney Çevre Yolu senin, Trabzon- Erzincan Demir Yolu benim.
Trabzon uçuyor!
Sayılı günler erken geçer derler değerli Trabzonlular.
2011 yılında “Rantabl değil” denen hafif raylı sistem 2018 yılında tekrar gündeme sokuldu.
Samsun Büyükşehir Belediyesi ile görüşmeler başladı.
Orhan Bey, “Ben bu projeyi yapmadan Trabzon’dan gitmeyeceğim.” cümlesini özel röportajımda kullandı.
Maalesef 2009 yılında olduğu gibi 2019 yılında da onlarca yerel adayın arasında Murat Zorluoğlu Büyükşehir Belediye Başkan Adayı oldu. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu ilk uçakla da gitti!
Murat Zorluoğlu % 65 civarı bir oyla dümenin başına geçti.
Ara ara Orhan Fevzi beye göndermeler yaparak Ak Belediyeciliğin yaptığı eski icraatlar için, “Ben olsam yapmazdım.” dedi.
Sayılı günler yine erken geçti ve yerel seçimlere 6 ay kala, “Trabzon hafif raylı sistem” için imza geldi.
Ak Partili 4 milletvekili, İl Başkanı elinde meşale sokağa düşmedi sadece, öyle bir sevinç yani!

Evet, başarı hikâyesi kısaca böyle.
Şahsım adına hafif raylı sistemin kentimizde olması, kararnameye bağlanması beni mutlu etti.
Öyle ya da böyle emeği geçenlere teşekkür ediyorum.
Ancak;
Cumhurbaşkanlığının geçtiğimiz aylarda yayınladığı genelgeye dikkat çekmek gerekli.
Genelge de “2024 Yılı Yatırım Programı hazırlıklarında, 2024-2026 dönemi Orta Vadeli Program’da (OVP) yer alan amaçlar, politikalar, öncelikler ve mali çerçeve esas alınacak. Ayrıca, OVP’yle uyumlu olmak şartıyla kamu idarelerinin stratejik planları da yatırım hazırlıklarında dikkate alınacak. Proje bazında ödenek teklif ve tahsislerinde; devam eden öncelikli projelerden en kısa sürede tamamlanabilecek olanlara öncelik verilecek.’’ cümleleri Trabzon Hafif Raylı sistem için belirsizliği ifade ediyor.
Güney Çevre Yolu gibi muallak bir hal alıyor!
İlerleyen yıllarda bu başarı hikâyesinin nasıl gerçekleşeceğini görmek yine beni heyecanlandırıyor.
Siz değerli Trabzonluları da heyecanlandırdığına eminim.