20 yıllık AK Parti iktidarın da en önemli projeler ulaşım anlamında hayata geçirildi. Özellikle karayolu ulaşımın da otoyollardan, köprülere, tünellere kadar birçok önemli ve büyük proje planlandı, yapıldı ve hizmete açıldı. Mesafeler kısaldı rahat ve konforlu bir ulaşım sağlandı.

Tabi bunun yanı sıra hava yolu ulaşımında da önemli adımlar atıldı. Havalimanı sayısı yurt genelinde 58’e yükseldi. Öyle ki son açıklanan rakamlara göre 2022’nin ilk 5 ayında 57 milyon kişi hava yolu ile seyahat ederken, mayıs ayında havayolunu tercih edenlerin sayısı yüzde 186 arttı.

Ekonomide yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen her alan da yatırımlar devam ettiriliyor. Hatırlanacağı üzere geçtiğimiz ay içinde ülkemizin deniz dolgusu üzerine yapılan 2. Havalimanı olma özelliğine sahip Rize-Artvin havalimanı hizmete girmişti.

Bölgemiz de karayolu ulaşımı adına devam eden çok önemli bir proje var. Yeni Zigana Tüneli artık bu dev projede de sona yaklaşılıyor. 29 km uzunluğu ile yeni Zigana tüneli ülkemizin en uzun, dünyanın da 2. en uzun çift tüplü karayolu tüneli olacak.

Dev projenin 2022 yılı sonun da hizmete açılması planlanırken, tünel hizmete girdiğinde Trabzon-Gümüşhane arası 1,5 saatten 40 dakikaya düşecek. Hem zamandan hem de akaryakıttan yıllık 60 milyon TL tasarruf sağlanacak. Şu anki mevcut yolda özellikle kış aylarında sürücüleri yaşadığı olumsuzluklar ortadan kalkacak, sürücüler konforlu, ekonomik ve güvenli bir sürüş imkanına sahip olacak. Mevcut yolda artık nostalji yaşamak isteyenler için bir mekan olacak.

Geçtiğimiz hafta için de mesleğim gereği yeni Zigana Tüneli’nin içine girme imkanım oldu. Nasıl bir proje yapıldığını, ne gibi zorluklar yaşandığını ortaya nasıl bir eser çıktığını gördüm. Yeni Zigana Tüneli inşaatında 7 gün 24 saat esasına göre hummalı bir çalışma yürütülüyor. Tamamlanıp hizmete girdiğinde ülkemizin her ferdinin gurur duyacağı bir eser ortaya çıkacak.

 Bu güzel projenin yanında bir de demiryolu eklenebilirse çok öneli bir adım atılmış olacak. Geçtiğimiz aylarda açıklanan ulaşım vizyon 2053’de Trabzon’a demiryolunun o tarihlerde gelmesi planlandığını görmüş ve çok şaşırmıştık. Bu tarihin bir an önce daha yakın bir zamana çekilmesi gerekiyor. Doğu Karadeniz’in artık demiryolu ile buluşması sağlanmalı, eğer herhangi bir gelişme olmaz ise bir yıl sonra genel seçimler yapılacak. Demiryolu bir seçim vaadi olmaktan çıkarılmalı, bu seçimler de de vatandaş demiryolu vaadi duymak istemiyor. Bu konuda bölge siyasetçilerine büyük görevler düşüyor. Hem de her zamankin den daha fazla.

Tabi tüm bu çalışmalar yapılırken, yeni projeler, yatırımlar istenirken teşekkür etmemiz gereken bir ismin şehrimizin evladı Ulaştırma ve Alt yapı Bakanı Adil  Karaismailoğlu olduğunu düşünüyorum.