Karadeniz’e Demiryolu yolu gelsin dediler!
Oturup kafa yordular
Hatta güzergâh bile çizdiler.
Tren yerine vagon geldi.
Proje ise Allah’a emanet!

***


‘Boztepe’te teleferik yapacağız’ dediler.
Bir anda vazgeçip, sonra tekrar gündeme getirdiler.
Sonra Başkan Gümrükçüoğlu çıkıp açıkladı: “İllaki teleferik yapacağız diye net tavrımız yok. Süreçiçinde gelişen ve değişen Trabzon’a bağlı olarak incelemeler yapacağız. Bu projeden vazgeçmemizdurumunda bu kararımızı da vatandaşlara açıklayacağız. Bunda bir beis yok.”
Velhasılı kelam, projede askıda kaldı.
Yapılıp, yapılmayacağı bilinmiyor.

***

‘Havaalanına 2. pist yapacağız’ dediler.
Ama somut bir adım atmadılar.
Daha yatırım bütçesine bile alınmadı.
Ecnebiler, dağın zirvesine bir çırpıda gökdelen dikiyor, biz pist yaptırabilmek için kırk taklaatıyoruz.
Şimdi 2015’te yatırım bütçesine alınıp 2016’da ihaleye çıkması tahmin ediliyor.
O da memlekete bir zeval gelmezse…

***

Arsin OSB önüne ‘Yatırım Adası’ yapacağız dediler.
TTSO da projeyi bizzat dönemin Başbakan’ı Recep Tayyip Erdoğan’a sundu.
O da topu dönemin Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı’ya atınca, proje askıda kaldı.
Şimdi ihale yeni Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli’ye kaldı.
O da Sarp Sınır Kapısı’ndaki curcunadan kafasını kaldırabilirse, bir ara bu işle de ilgilenecek.

***


Velhasılı muhterem, vaat zengini olan ama aynı zamanda icraat fukaralığında da master yapmış olan
Trabzon’da, birileri ödenek musluklarını ciddi anlamda kesti.
Hal böyle olunca, garip gibi ortada kaldık.
Bu zihniyet böyle devam ettiği sürece, birileri gömleğinin cebinde kartvizit aramaya devam edecek,diğerleri de, ellerine tutuşturulan o kartvizitlerden medet ummaya devam edecek.
Hangi elin kime tokat atacağını ise, önümüzdeki genel seçimlerde göreceğiz.
Artık uzun söze ne hacet!