aBundan tam 18 ay önce bir yazı yazarak IC (İbrahim Çeçen) İçtaş şirketi tarafından işletilen “Kütahya Zafer Havalimanı kapatılmalıdır” dedik.

Bunu derken, amacımız yapılan bir eseri kötülemek değildi elbette.

Faydalı ve karlı tesislerin açılmasından yanayım.

Fakat bu havalimanı ne yazık ki, yapılan fizibilitelere uygun düşmedi ve hep zarar etti.

Orası zarar ettikçe devlete de yük oldu.

Yolcu garantisinden olarak aldığı paraya rağmen, “Biz buradan para kazanamıyoruz” diyen IC İçtaş İcra Kurulu Üyesi Abdullah Keleş havalimanını satmaya hazırlandıklarını söylüyor.

Buna satış değil de borç ve taahhütleriyle birlikte devir diyebiliriz.

Çünkü, tesisin sahibi onlar değil, sadece işletme hakkına sahipler.

Borçlu ve geliri olmayan bu havalimanını kim ve neden alır hiç bilinmez.

Alan şirket de yolcu garantisine güveniyorsa çok yanılırlar.

Ortada bir gerçek var ki, bu havalimanı bu haliyle kar mar edemez, hep devlete yük olur, külfet olur.

Bu nedenle alanın sahibi olan Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) benim 18 ay önce söylediğimi gibi bu alanı kapatmalıdır.

Bu işin başka çözümü yoktur.

Antalya Havalimanı’nda da Alman şirketi Fraport ile ortak olan ve hissesini TAV’a satarak çıkan Çeçen Gurubu demek ki havacılık konusunda başarılı olamıyor.

O nedenle havaalanından çıkıp otoyola yoğunlaşmak istiyor olabilirler.