1998 yılında Bayındırlık ve İskan Bakanı, ANAP Sinop milletvekili Yaşar Topçu’nun ilk kez gündeme getirdiği Arsin - Mersin 42 kilometrelik; 26 kilometresi tünel ve viyadüklerden oluşan 16 kilometresi açık alanlardan geçecek olan şehri güneye taşıyacak olan Güney Çevre Yolu ihalesi, 1999 yılında kurulan DSP-MHP iktidarı tarafından iptal edilerek Karayolları’nın tozlu raflarına kaldırılmıştır.

2000 yılında Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’na gelen Ankara Milletvekili Koray Aydın bu yola pek ilgi duymazken, 2004 yılında Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’na gelen Trabzon Milletvekili Faruk Nafız Özak, TRT’de, “Güney Çevre Yolu afaki bir projedir, yapılabilirliği yoktur” demişti.

31 Mart 2023 genel seçimlerine giderken Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ve Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu Akçaabat-Mersin’den Güney Çevre Yolu tünellerinin temellerini atarak Yıldızlı’ya kadar olan bölümünün ihalesini yaptılar.

Apayrı bir güzergâhtan geçen yolun oradan bir viyadükle Pulathane Bulvarına ve Yıldızlı Tünellerine bağlanması planlanmaktadır.

Bu tünellerle Kanuni Bulvarı’na ve Havalimanına olan bölümü önceki yetersizlikten dolayı ihale edilememiştir.

Aynı şekilde Trabzon Havalimanı deniz tarafından yapılması planlanan ikinci pisti de ödenek yetersizliğinden ihale edilememiştir.

Akçaabat-KTÜ arasındaki hafif raylı sistem de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2025 yatırım programında yoktur.

Ancak şehrin gündeminde billboardlarda vardırlar.

Yerel basınımız bıkmadan, usanmadan sıkça yazmaktadırlar.

Aslında basının görevi kamuoyunu aydınlatmaktır.

İletişim çağındayız… Bakanlıkların yatırım programları internet ortamında vardır.

Açtıklarında açıkça görebilirler, bakmaya lüzum görmeyebilirler de…

Ancak kamuoyu yanıltmaktadırlar, bu böyle biline!